Можем ли да повлияем на болката в кръста използвайки упражнението “мъртва тяга”

Болката в кръста е доста често срещана дисфункция в съвременното общество. Съществуват схващания, че упражнението мъртва тяга (англ. deadlift) е неоподходящо и дори вредно за хората, които имат проблеми в кръста. Да, не е често използвано в нашите рехабилитационни програми, но е подходящо при пациенти, намиращи се във възстановителна фаза след епизод на остри/хронични болки в кръста. За повече информация можете да видите в моята статия в най-големия сайт за медицина и рехабилитация www.puls.bg ТУК.

Фигури 1 и 2 Правилни изходни позиции за изпълнение на “мъртва тяга”

 

Фигура 3 Правилни изходни позиции на гръбнака, но лостът е твърде далеч от тялото

 

Фигура 4 Неправилна изходна позиция на гръбначния стълб, която може да доведе до проблем в кръста, особено ако се изпълни с големи тежести

 

Фигура 5 Позиция подходяща за клекове, но не и за мъртва тяга

 

 

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH