Активност за подобряване опората при ходене. Концепцията Бобат!

Опорната фаза при ходенето е от изключителна важност за придвижването на тялото напред. Без стабилна опорна фаза, самостоятелното и правилно ходене е невъзможно. На следващото видео ви показваме активност за подобряване на опорната функция на долния крайник при пациент претърпял инсулт. Пациентът получава разбираеми указания за определена активност (загаси цигара!), което стимулира мозъка да организира и изпълни поставената задача.

Активност за подобряване на опорната функция при пациент след инсулт

Опорната фаза при ходенето е от изключителна важност за придвижването на тялото напред. Без стабилна опорна фаза, самостоятелното ходене е невъзможно. На следващото видео ви показваме активност за подобряване на опорната функция на долния крайник при пациент претърпял инсулт. За правилното изпълнение и с цел сигурност е необходимо добро организиране на околната среда, в която  ще тренира пациента.

Уебинар на тема: Болката в кръста. Как да се предпазим?

БЕЗПЛАТЕН Уебинар на тема:

Болката в кръста. Как да се предпазим?

с мен Христо Димитров, Доктор по кинезитерапия

В западния свят болката в кръста е една от най-често срещаните мускулно-скелетни дисфункции.  80% от хората рано или късно получават болка в кръста!

Лечение на лимфедем. Пълна противооточна (деконгестивна) терапия (CDT)

Лимфедемът е хронично заболяване, което не застрашава пряко човешкия живот, но ако не се третира правилно и своевременно може да доведе до необратими кожни промени, чести инфекции, намалена подвижност на засегнатия крайник и значително влошено качество на живот и дори до инвалидизация.(Повече за лимфедема можете да видите ТУК.)

Въпреки че за лимфедемът все още няма лечение,

Еластичен тейпинг при Hallux Valgus

Всички сме виждали наш роднина или познат с изкривен навътре палец на крака, който обаче често е и болезнен. Причините за това състояние са много, но апликации от еластичен тейп по концепцията Кинематик Тейпинг могат временно да облекчат болката в основата на палеца. На втората снимка са показани комбинации от две апликации, които да намалят болката в момента.

Какво е лимфедем? Видове, причини и стадии на лимфните отоци.

Повече за структурата и функцията на лимфната система може да видите ТУК.

Лимфедемът е хронично заболяване, проявяващо се с бавно прогресиращ оток на кожата и подкожието. Дължи се на нарушение в транспортната функция на лимфната система – забавя се движението на лимфната течност по лимфните пътища, което води до увеличаване на течността в междуклитъчното простронство- оток.

Лимфна система – структура и функции

Лимфна система e част както от имунната така и от циркулаторната система при бозайниците, в това число и при човека, и регулира относителното постоянство на вътрешната течна стреда. Включва обширна мрежа от съдове (лимфни съдове), която преминава през почти всички тъкани и органи с изключение на костите, епидермиса (повърхностния слой на кожата) и Централната нервна система (главен и гръбначен мозак).

Ефективност на мануалния лимфен дренаж и компресионното бандажиране при хроничен лимфедем!

Клиничен случай на пациент с хроничен вторичен лимфедем. При първоначалните измервания обиколката на подбедрицата точно над глезена е 31см!. След проведените процедури по метода на Д-р Фодер (мануален лимфен дренаж + компресионно бандажиране) отокът намаля значително, на практика изчезна. Обиколката на подбедрицата точно над глезена е 22.5см! Точно 8.5см разлика само за няколко дена!

За контакти: Даниела Добрева –

Разкъсване на предна кръстна връзка. Оперативно или неоперативно лечение?

Предната кръстна връзка е важен структурен стабилизатор в коляннта става. Разкъсването ú най-често се получава при активни спортисти. Какви са механизмите на нейната увреда можете да прочетете ТУК. Какво следва оттук нататък – оперативно или неоперативно лечение можете да прочетете ТУК.

Активност за един от най-важните мускули в раменния пояс – serratus anterior

Мускулът serratus anterior е един от най-важните мускули в в раменния комплекс, който е отговорен за безболезненото осъществяване на всички дейности на ръката в пространството напред и нагоре над главата. Как да го тренираме  дори и като превенция на болката в рамото можете да видите в нашето видео: