Можем ли да повлияем на болката в кръста използвайки упражнението “мъртва тяга”

Болката в кръста е доста често срещана дисфункция в съвременното общество. Съществуват схващания, че упражнението мъртва тяга (англ. deadlift) е неоподходящо и дори вредно за хората, които имат проблеми в кръста. Да, не е често използвано в нашите рехабилитационни програми, но е подходящо при пациенти, намиращи се във възстановителна фаза след епизод на остри/хронични болки в кръста.

Възстановяване на раменна става след травма

Упражнения/активности за възстановяване на раменната става след травма и болков синдром. Не правете показаните активности в остра фаза и си направете консултация със специалист – Физиотерапевт.
За повече информация относно показаните упражнения вижте моята статия в най-големия сайт за медицина puls.bg ТУК

Диабетна полиневропатия и неврологична симптоматика в ходилата

Неврологичната симптоматика в ходилата при хора страдащи от диабет не са редки. Повечето пациенти се оплакват от изтръпване, поява на иглички в пръстите, възглавничките на пръстите (метатарзофалангеалните ставички на ходилата) и не рядко подуване на ходилата, болки в петите.
Защо се появяват едновременно болки, изтръпване, иглички и подуване? Какво се крие зад това?
Периферните нерви,

Мобилизация на периферен нерв при болка в петата

Болката в петата е често срещан проблем в нашата практика и понякога е трудно да бъде повлиян. Най-често поставяната диагноза в България е “шип в петата”, а все по често “плантарен фасциит” (което е по-логично). Друга причина, която може да провокира болка в петата е притискане (англ. entrapment) на клонове на n.tibialis в тарзалния канал,

Лечение на болки в рамото – общи насоки

Първа част на статията вижте ТУК

Както разбрахте от първата част на статията най-честите проблеми в раменната става са нарушенията на мобилността (ограничен обем на движение в ставата) и стабилността. Според етапите на двигателния контрол (Процесът на започване, насочване и надграждане на волево движение) последователността на терапевтичното въздействие е следната:

Лечение на болки в рамото

В статията ще бъде разгледано неоперативното, консервативно лечение (кинезитерапия, физиотерапия, англ. physiotherapy) на дисфункции на раменната става, водещи до болкова симптоматика, ограничен обем на движение, намалена мускулна сила и др.
В статията не са засегнати случаи, които са показани за оперативна намеса напр. след тежки травми в областта на рамото – счупвания, луксации и др.

Самостоятелни техники за стречинг

На снимките са показани началните позиции за самостоятелно изпълнение на стречинг (англ. self stretching) на няколко от най-често третираните мускула в нашата практика. Не забравяйте, че за да разтягате мускула трябва да има показания за това.

Общи насоки при лечението на пациенти с невро мускулно-скелетна болка

-използване на подходящи и свързани с проблема тестове (релевантни клинични тестове) за установяване на източника на болка.
-колкото е по-силна болката и/или раздразнението в структурите толкова по-леки и внимателни са упражненията и техниките, които използваме.
-без болка (или увеличение на болката) при контракция на мускулите!

Приложение на Невродинамичен тейп – Кинематик тейпинг

Приложение на невродинамичен еластичен тейп при болки в задната част на бедрото с произход периферната нервна система. Тейпът е в комбинация с апликация за задната бедрена мускулна група поради травма на m.biceps femoris. Черният и червеният тейп са за задната бедрена група. Другият, започващ от кръста е невродинамичен. Ефектът е незабавен, ако предшестващата диагностика на проблема е правилно извършена чрез невродинамични тестове като SLR (Straight leg raise,