КЛИНИЧЕН СЛУЧАЙ : ПРОТИВООТОЧНА ТЕРАПИЯ НА ДОЛЕН КРАЙНИК СЛЕД ТРОМБОЕКТОМИЯ В СЛЕДСТВИЕ НА COVID-19 ИНФЕКЦИЯ

Клиничен случай : противооточна терапия (МЛД и компресивни чорапи) при оток на левия крак, образувал се след тромбоектомия на АР sin и засягащ целия долен крайник – най-значително глезен, подбедрица и коляно и в по-малка степен ходилото и бедрото.

Анамнезата е снета по данни на пациента – С., жена на 80 години с оток на левия долен крайник и давност около месец.

Клиничен случай : пълна противооточна терапия (МЛД и бандажиране) при лимфедем на долен крайник с давност над 30 години.

Клиничен случай : пълна противооточна терапия (МЛД и бандажиране) при лимфедем в на долен крайник, засягащ ходило, глезен, подбедрица и бедро, с давност над 30 години.
Анамнезата е снета по данни на пациента – М., жена на 53 години има оток на десния долен крайник, с давност над 30 години. Отокът е възникнал постепенно и бавно,

Клиничен случай : пълна противооточна терапия (МЛД и бандажиране) при лимфедем в областта на ходило, глезен и подбедрица на крака.

Анамнезата е снета по данни на пациента – И.В , мъж на 29 години, студент в Англия. На 24.12.2020 година стъпва накриво с десния крак. Усеща болка, която на следващия ден се засилва,

Активност за подобряване опората при ходене. Концепцията Бобат!

Опорната фаза при ходенето е от изключителна важност за придвижването на тялото напред. Без стабилна опорна фаза, самостоятелното и правилно ходене е невъзможно. На следващото видео ви показваме активност за подобряване на опорната функция на долния крайник при пациент претърпял инсулт. Пациентът получава разбираеми указания за определена активност (загаси цигара!), което стимулира мозъка да организира и изпълни поставената задача.

Активност за подобряване на опорната функция при пациент след инсулт

Опорната фаза при ходенето е от изключителна важност за придвижването на тялото напред. Без стабилна опорна фаза, самостоятелното ходене е невъзможно. На следващото видео ви показваме активност за подобряване на опорната функция на долния крайник при пациент претърпял инсулт. За правилното изпълнение и с цел сигурност е необходимо добро организиране на околната среда, в която  ще тренира пациента.

Уебинар на тема: Болката в кръста. Как да се предпазим?

БЕЗПЛАТЕН Уебинар на тема:

Болката в кръста. Как да се предпазим?

с мен Христо Димитров, Доктор по кинезитерапия

В западния свят болката в кръста е една от най-често срещаните мускулно-скелетни дисфункции.  80% от хората рано или късно получават болка в кръста!

Лечение на лимфедем. Пълна противооточна (деконгестивна) терапия (CDT)

Лимфедемът е хронично заболяване, което не застрашава пряко човешкия живот, но ако не се третира правилно и своевременно може да доведе до необратими кожни промени, чести инфекции, намалена подвижност на засегнатия крайник и значително влошено качество на живот и дори до инвалидизация.(Повече за лимфедема можете да видите ТУК.)

Въпреки че за лимфедемът все още няма лечение,

Еластичен тейпинг при Hallux Valgus

Всички сме виждали наш роднина или познат с изкривен навътре палец на крака, който обаче често е и болезнен. Причините за това състояние са много, но апликации от еластичен тейп по концепцията Кинематик Тейпинг могат временно да облекчат болката в основата на палеца. На втората снимка са показани комбинации от две апликации, които да намалят болката в момента.

Какво е лимфедем? Видове, причини и стадии на лимфните отоци.

Повече за структурата и функцията на лимфната система може да видите ТУК.

Лимфедемът е хронично заболяване, проявяващо се с бавно прогресиращ оток на кожата и подкожието. Дължи се на нарушение в транспортната функция на лимфната система – забавя се движението на лимфната течност по лимфните пътища, което води до увеличаване на течността в междуклитъчното простронство- оток.