Лечение на болки в рамото – общи насоки

Първа част на статията вижте ТУК

Както разбрахте от първата част на статията най-честите проблеми в раменната става са нарушенията на мобилността (ограничен обем на движение в ставата) и стабилността. Според етапите на двигателния контрол (Процесът на започване, насочване и надграждане на волево движение) последователността на терапевтичното въздействие е следната:

Лечение на болки в рамото

В статията ще бъде разгледано неоперативното, консервативно лечение (кинезитерапия, физиотерапия, англ. physiotherapy) на дисфункции на раменната става, водещи до болкова симптоматика, ограничен обем на движение, намалена мускулна сила и др.
В статията не са засегнати случаи, които са показани за оперативна намеса напр. след тежки травми в областта на рамото – счупвания, луксации и др.

Самостоятелни техники за стречинг

На снимките са показани началните позиции за самостоятелно изпълнение на стречинг (англ. self stretching) на няколко от най-често третираните мускула в нашата практика. Не забравяйте, че за да разтягате мускула трябва да има показания за това.

Общи насоки при лечението на пациенти с невро мускулно-скелетна болка

-използване на подходящи и свързани с проблема тестове (релевантни клинични тестове) за установяване на източника на болка.
-колкото е по-силна болката и/или раздразнението в структурите толкова по-леки и внимателни са упражненията и техниките, които използваме.
-без болка (или увеличение на болката) при контракция на мускулите!

Приложение на Невродинамичен тейп – Кинематик тейпинг

Приложение на невродинамичен еластичен тейп при болки в задната част на бедрото с произход периферната нервна система. Тейпът е в комбинация с апликация за задната бедрена мускулна група поради травма на m.biceps femoris. Черният и червеният тейп са за задната бедрена група. Другият, започващ от кръста е невродинамичен. Ефектът е незабавен, ако предшестващата диагностика на проблема е правилно извършена чрез невродинамични тестове като SLR (Straight leg raise,

Успешно завършен курс по Кинематик Тейпинг

За втори порден път в София беше проведен курс по еластичен тейпинг – Кинематик тейпинг, базиран на клиничното мислене и терапия по съвременната Ортопедична манипулативна терапия (ОМТ). Акцентите в курса бяха:
– Поставянето на еластичен тейп е свързано с предварително изследване на проблема на пациента!
– Ако са поставени правилно апликациите ефектът след това би бил очевиден особено при апликациите за нарушена невродинамика!

Рехабилитация след инсулт

На видеото са показани активности в затворена кинематична верига. Използване на елементи от т.н. push up’s (бълг. лицеви опори) с цел подобряване на протягането и прибирането на горния крайник в пространството. Позволени са някои компенсации на пациента, но се получава добра тренировка за екстензорния апарат на пациента.

Webinar по Ортопедична медицина Cyriax на тема “Мускулно–скелетни лезии на ТБС”

На 23.03.2019 предстои нов безплатен webinar по ортопедична медицина Cyriax със Steven De Coninck на тема “Мускулно–скелетни лезии на ТБС”. За регистрация моля последвайте линка: ТУК